Uczniowie klas I–III osobiście doświadczają zjawisk i zagadnień przyrodniczych, samodzielnie eksperymentują. Pozwala to w sposób niekonwencjonalny, wpływać na wzrost wiedzy i umiejętności oraz postawy twórczego i krytycznego myślenia, dzięki czemu poznajemy zjawiska bardziej dogłębnie. W swoim założeniu innowacja pedagogiczna stawiająca na eksperymentowanie, podczas którego łączy się wiedzę z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych. To wspomaga wszechstronny rozwój uczniów oraz ich zainteresowanie otaczającym światem. Pokazuje również, że wiedza z takich przedmiotów jak fizyka, chemia, biologia czy geografia, choć uważane za trudne, ma wiele praktycznych zastosowań w życiu codziennym.
Realizacja programu odbywa się w szkole, w okolicy szkoły i podczas wycieczek. Jedną z nich klubowicze oraz inni zainteresowani uczniowie mają już za sobą. 2 listopada odwiedzili oni Centrum Nauki Kopernik. Oprócz wystaw stałych młodzież zwiedziła laboratorium fizyczne i chemiczne, jak również odwiedziła Teatr Robotyczny, gdzie można było przekonać się o potencjale tkwiącym w mechatronice. A to za sprawą aktorów-robotów. Ich ruchami steruje sprężone powietrze, a zamiast serca łomocze 40 watowy głośnik. Uczniowie zobaczyli przedstawienie „Tajemnica pustej szafy”, które ułatwiło im zrozumienie zagadnień geometrycznych.
W laboratorium fizycznym uczniowie uczestniczyli w zajęciach Wodne anomalie”. Gimnazjaliści spojrzeli na wodę okiem badaczy, zastanowili się, czym różni się ona od innych substancji. Z kolei w laboratorium chemicznym odbyły się warsztaty „Szybkie i wściekłe”. Tam młodzież sprawdzała to, w jaki sposób katalizatory wpływają na szybkość reakcji chemicznej i procesy fizykochemiczne .
Po tej fascynującej wycieczce uczniowie twierdzą, że trzeba jeszcze wrócić do CNK, aby mogli dokończyć to co zaczęli. Podczas jednej wizyty trudno wypróbować wszystkie eksponaty.
Napisz komentarz
Komentarze